Blogg fra transitthallen

Egentlig er det kanskje bare avgangshallen, men jeg er iallfall i transitt, og jeg sitter her på The Greenport på Atatürk-flyplassen i Istanbul, og venter på min ufattelig sene flight til Dubai. Det begynner å tynnes i rekkene her ettersom kvelden skrider fremover, men jeg har delvis selskap i en søt libaneser ved siden av meg. Når han ikke skyper med familien sin da.

I løpet av dagen har jeg oppdaget nøkkelen til flyplasslykke: slike små bagasjetraller man kan legge håndbagasjen på når man er forbi sikkerhetssjekken. Jeg hadde aldri tenkt over dem før i dag, da jeg la merke til at det var så mange av dem på Gardermoen. Så jeg tok en, lesset kamera og laptopveske over på den, og trillet videre. For en følelse! Å kunne rusle glad og lett bortover uten å få vondt i nakke, skuldre og rygg, hvorfor har jeg ikke kommet på dette før?

Så da jeg landet i Istanbul og tuslet inn i avgangshallen, satte jeg meg ned og hvilte litt før jeg kom på at jeg jo måtte skaffe meg en nett, liten tralle. Jeg gikk for å lete, og gikk, og gikk. Hele veien gjennom hallen gikk jeg, fra lounge-området til Food Court, men ingen ledige traller i sikte. Katastrofe! Nedstemt slepte jeg meg tilbake til plassen min, forberedt på å sitte stille i fem timer for å slippe skulderverk. Men der, ved gaten til en annen Dubai-flight, sto det en forlatt tralle helt alene. Så jeg skyndte meg bort, brøytet meg gjennom en flokk arabiske menn og kastet meg over den. Lykke! Nå står den på andre siden av bordet mitt og venter på meg. Vi får ta en liten tur til før jeg finner gaten min.

One thought on “Blogg fra transitthallen

  1. God tuuuuur! Gleder meg til du har kommet frem. Du må blogge masse og poste så mange bilder at du blir flau. Først da blir vi lesere fornøyde.

Share your thoughts

