Rodeløkka midlertidige kattehjem

Det er meg, det. For å gjøre en lang historie kort: jeg passer på to kattunger for noen

Pusekatt #1

bekjente. De skal hentes til nye hjem om en uke, men kan ikke lenger bo i sitt gamle, så derfor er de hos meg til de kan reise videre.

Dermed har jeg plukket unna og stuet vekk potteplanter, bøker, gavebånd, pyntefigurer, telys og andre ting som kan skade eller ta skade av en liten kattepus, for ikke å snakke om to. Medboeren min har flyttet kampfisken Mohammad inn på rommet sitt, for som han sa: Det ville ikke tatt seg så fint ut på Facebook om Mohammad ble spist av en katt. I ramadan.

Kattene kan dermed herje rundt som de vil, og det gjør de selvsagt også. Akkurat nå ligger de imidlertid til lading slik at de kan være opplagte til i natt, når jeg skal prøve å sove.

Pusekatt #2

Foto: Renate Skeie.

3 thoughts on “Rodeløkka midlertidige kattehjem

  1. Veldig pen den “pusekatt2”, som Linn og sier så gjerne post flere bilder :) Hyggelig av dere å ta være på kattene i mellomtiden da, har det gjort til at dere har lyst på en permanent katt?

    • Hei og takk for det! De er kjempesøte og var veldig godt selskap de få dagene de bodde hos meg. Jeg går alltid rundt og har lyst på permanent(e) katt(er), men slik som livet mitt ser ut nå kan jeg ikke tilby noe optimalt hjem for en katt, verken med tanke på økonomisk sikkerhet eller selskap og stimulans. Så det får bli en gang i fremtiden!

      Men det var hyggelig å være “fosterhjem”, så kanskje jeg kan gjenta det en gang :)

Share your thoughts

